PRweb. Блог о public relations в интернете

Формирование имиджа в интернете

Пиар и брэндинг

Февраль 1st, 2008 · Автор: Юрий Аксенов · 26 Comments

Получил пресс-релиз о “Мобилыче”. Письмо приехало с адреса “Киевстара”. Клеветать на релизы на сегодня, пожалуй, уже достаточно, зато сам факт позволяет кое-о чем немного подумать.

“Мобилыч” позиционируется как отдельный брэнд. Это - совершенно правильно. В “Киевстаре” наверняка есть люди, способные создать отдельный эккаунт, с которого можно рассылать письма о “Мобилыче”. Вопрос: почему вместо этого используется тот же адрес, что и для стандартных “киевстаровских” релизов?

У меня нет готового ответа. В принципе, можно сказать, что журналисты - не целевая аудитория услуги. Тогда непонятно, почему им сообщают о неких новых акциях. Можно допустить, что журналисты по собственной воле дифференцируют “Киевстар” и “Мобилыч”. Но вероятность этого низка.

В общем, несколько глобальных вопросов:

- пиарщики “Киевстара” помогают журналистам объединять эти брэнды сознательно, или случайно?

- формирование брэнда средствами рекламы и пиара лежит в сфере ответственности разных отделов?

-  я не знаю матчасти?

Мне кажется, есть тема для разговора. Время для поста выбрано крайне неудачное, да:) Просто потом забуду…


Тэги: брэндинг

Категории: PR

26 responses so far ↓

  • Yaryna // Фев 1, 2008 at 17:53

    Наскільки я уявляю, як працює PR-департамент у великій компанії, то мислять вони приблизно так: “журналісти і так знають, що Мобілич - бренд КС. Якщо будемо слати з окремого домена, подумають, що реклама. А так - знатимуть, що це - новинна інформація, з нашого відділу.”

    З іншого боку, для чого вашому виданню слати інформацію про цінову акцію бренду, орієнтованого на людей з низьким доходом? Це для мене значно більша таємниця.

  • VladD // Фев 1, 2008 at 17:57

    Юрий, тогда вот такой вам вопрос что ни на есть по теме. Мы - агентство, которое обслуживает несколько клиентов. Допустим, ваше издание (ОК, конкретный журналист из вашего издания, мы же общаемся не с абстрактной ДС, а с вполне конкретным Юрием Аксеновым) у нескольких из них - в списке целевых СМИ.
    Есть схожие темы (слияние и поглощение, допустим) у нескольких из этих клиентов. Неужели нам стоит создавать отдельных адрес клиент1@агентство.ком для каждого отдельного клиента? Или внятного поля Subj с указанием клиента и повода и текста релиза в теле письма будет достаточно?
    Не стебусь - действительно интересно.

  • Юрий Аксенов // Фев 1, 2008 at 18:02

    Ярино, дякую! Проблема в іншому. Журналісти будуть не просто знати. Журналісти будуть про це писати… В релізі, доречі, немає новини - саме реклама. До київстару доберусь:)

    Але позитивно, що я, принаймні, нічого собі не вигадав:)

  • vysoven // Фев 1, 2008 at 18:06

    2 Ярина: ну знаете как сложно перебрать адреса 50 редакторов и разбить их на группы. Да и зачем скажут Вам люди знающие ВСЕ про сегментирование :-)

  • Юрий Аксенов // Фев 1, 2008 at 18:16

    Владимир, пример - совсем из другой оперы. Обслуживающее клиентов агентство не претендует на брэнды. Киевстар продвигает Мобилыча отдельным брэндом, но делает все для того, чтобы журналисты напоминали читателю о их “единстве”…

  • Yaryna // Фев 1, 2008 at 18:17

    2 vysoven: Знаю :) Коли я прийшла в UMC, побачила величезний список розсилки на понад 100 адрес і виявила, що по ньому традиційно розсилаються всі релізи двома мовами, то разом із першим релізом попросила всіх, кому нецікаво отримувати, або незручний формат, відписатися. І отримала буквально одного листа. Потім ми намагалися розбити журналістів за категоріями і питали в них, яка тематика їм цікава. І знову переважна більшість сказали: та шліть все, як не напишемо, то хоч знати будемо, нам же цікаво все відслідковувати. Мабуть, такі великі компанії в силу свого розміру і долі ринку є ньюзмейкерами :) Знаєте, у носорога поганий зір, слух і нюх :)

  • Артур Оруджалиев // Фев 1, 2008 at 18:17

    Ярина, я вот все больше убеждаюсь, что различные списки рассылок для разных групп изданий - миф. Если уже попал в список КС - узнаешь и про благотворительности и про доходы, тоже самое и с другими компаниями.
    Наверное, рассуждают “а вдруг все таки напишут” или как минимум “будут в курсе”.

  • Yaryna // Фев 1, 2008 at 18:18

    Тільки зараз зрозуміла, що сама собі суперечу. Але я мала на увазі, що Юрій точно не спеціалізується на ринку телеком і не відслідковує тарифи операторів, тому йому точно нічого робити в списку цієї розсилки.

  • VladD // Фев 1, 2008 at 18:20

    ОК, спасибо.

  • Yaryna // Фев 1, 2008 at 18:36

    Артуре, ти маєш рацію, десь так всі й мислять. Мій довгий пост був до того, що мене привчили так мислити самі журналісти. Але далеко не всі компанії можуть собі дозволити таку розкіш. Менш помітним компаніям треба набагато більше старатися, і їм набагато менше прощають, чи не так? Ну хіба не приємніше, замість шаблонного релізу, отримати індивідуального листа, де інформація підібрана за принципом відповідності саме твоїм інтересам? Але це потребує ду-у-у-же багато часу, зусиль і роботи сірих клітинок.

  • Павел Евсюков // Фев 1, 2008 at 19:06

    Ярина, индивидуальное письмо - почти фантастика. Хотя для влиятельных изданий можно и постараться.
    Думаю, как минимум не надо раздражать редакторов строительных изданий новостями IT-рынка. И наоборот.

  • Yaryna // Фев 1, 2008 at 19:53

    Павле, та ні, не фантастика, мені доводилося таким займатися. Те, про що Ви написали, - необхідний мінімум, а можна ж робити і більше, правда? І ефект буде відповідний.

  • Babich // Фев 1, 2008 at 21:47

    По поводу различных групп рассылки для различных форматов - я так и делаю. Прада сейчас всё делаю ручками, но подумываю над софтом. На прошлой работе мне даже софт специальный написали, правда так и не успел его до ума довести…

  • Павел Евсюков // Фев 1, 2008 at 21:58

    Ярино, цілком з Вами згоден. Особисте відношення до кожного видання та журналіста має не лише сенс, але й дуже позитівні наслідки (для багатьох, можливо, несподівані :) ). Доводилось (та й зараз доводиться) робити таке. Але мовка йде про загальну масу прес-релізів… Фантастика – зміни ситуації найближчим часом. На превеликий жаль.

  • Stryzh // Фев 6, 2008 at 18:48

    Не скидаю провину з тих ПР-щиків, які розсилають свої творіння по відкритому переліку адресатів, але й журналісти в більшості своїй пасивні до анекдотичності. Ми з колегами вже другий тиждень розсилаємо листи з проханням уточнити професійну спеціалізацію журналістів, щоб адресно надсилати їм прес-релізи (на чому ми спеціалізуємося). Але на кожні 50! листів хоча б якийсь відгук приходить від 2-3!!! адресатів. А коли вже дзвониш особисто (чого я не дуже хочу, щоб не “нарватися”) кажуть - та нема питань, шліть все… От і шлють без розбору.

  • Юрий Аксенов // Фев 6, 2008 at 18:52

    Stryzh, а хіба важко уточнити професійну спеціалізацію журналістів? Для цього потрібно лише читати:)

  • Stryzh // Фев 6, 2008 at 18:54

    Ми свою базу збираємо з різних джерел, й інколи за адресою не маємо навіть прізвища:(
    А читати ми вміємо добре :)

  • Юрий Аксенов // Фев 6, 2008 at 19:13

    Шпійони:) Хіба важко подивитись контакти у виданні? Але згоден - для цього потрібно принаймні читати видання, а це може бути дуже складно:)))

  • Yaryna // Фев 6, 2008 at 19:50

    Точно-точно, отримати список адрес і брати по 175 грн. за розсилку релізу набагато простіше, ніж читати пресу і спілкуватися з журналістами. А потім ми дивуємося, чого це журналісти так піарщиків не люблять?

  • Юрий Аксенов // Фев 6, 2008 at 20:36

    Ярино, але ж людина - не піарщік:)

  • Stryzh // Фев 7, 2008 at 13:25

    А чим поганий бізнес розсилки прес-релізів?
    Ми відкритими списками не розсилаємо, після розсилки шановних журналістів не турбуємо з тупими питаннями “коли надрукуєте”.
    Креаторів з себе не строїмо - так простий бізнес, технічний, в чому на сайті чесно й приєнаємося.
    А списки адрес “отримати”, пані Ярино, теж не проста справа. І оновлювати їх регулярно теж робота. І чому за це б не брати гроші. А Ви хіба бесплатно працюєте?
    Я казав, переважно, про адреси регіональних журналістів, київських у нас є багато, це не проблема. Хоча для багатьох “ПР-бутіків” і це заскладна справа, з власного досвіду знаю. Тим більше, коли справа заходить про “вузькі” новини, які на загальний мейл редакції послати, що викинути…

  • VladD // Фев 7, 2008 at 16:20

    Stryzh , а поділіться даними (якщо це відкрита інформація) - порівняно із звичайним DM-маркетингом, наскільки ефективнішим є розсилка прес-релізів по базі? У директ-мейлі середній response rate становить від 1% для перспективних клієнтів до 2-3% для існуючих клієнтів. 2-3% вважається доволі успішним результатом, 5%- успіхом. А у вас які показники?

  • Юрий Аксенов // Фев 7, 2008 at 17:01

    Володимире, а хіба не потрібно щось розсилати для того, щоб отримати статистику?;)

  • Stryzh // Фев 7, 2008 at 18:37

    To VladD
    Результативність розсилки на 80% залежить від якості самої новини. Приміром, кілька днів тому довелося відмовити потенціному замовнику, який хотів розіслати новину про відкриття банком кредитної лінії одному підприємству без суми, без цілі, без умов…
    Ми втратили гроші, але це тверезий розрахунок - якщо журналіст отримає від нас погану новину, або, ще гірше, рекламу - легко вставить нас в чорний список - й бувай здоров, бізнес.
    Гарантовано ми забезпечуємо контакт саме з тими журналістами, хто може зацікавитися новиною. А там вони вже зв’язуються з замовником на власний розсуд…
    Тобто ми забезпечуємо контакт з потрібними журналістами, а не їхню реакцію. Остання залежить вже від ПР-людей, які цю новину підготували.
    Щось можу додати?

  • Юрий Аксенов // Фев 7, 2008 at 22:01

    Пане Стриженко, отримуєте попередження за піар проекту. З якого я, доречі, не отримав жодного релізу…

  • Stryzh // Фев 8, 2008 at 10:58

    Так тому і не надсилали вам релізу, бо ПР у нашого проекту мало :)
    Насправді, просто не було вашої теми. З іншими вашими колегами, Ксендз, приміром згадую, ми контактували.
    А детальним я був лише для того, щоб пояснити, чим ми займаємося.
    Хоча ми так і не почули начальника транспортного відділу…
    Пані Ярино, так чому це я позорю вашу славну індустрію в очах жуарналістів? От пан Юрій каже, що ми йому не заважаємо, не відволікаємо від справ:)

You must log in to post a comment.